ေသမင္းတမန္ရထားလမ္း ျပန္လည္ျပဳျပင္ ျခင္းထက္ ကားလမ္းသာ ေဖာက္လုပ္သြားရန္ အေျခအေနရွိသည္ဟု ရထားပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီး ဌာန ေျပာခြင့္ရတစ္ဦးက ေျပာသည္။
မြန္ျပည္နယ္ သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕ႏွင့္ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ ဘုရားသံုးဆူၿမိဳ႕သို႔ ဆက္သြယ္ ထားသည့္ ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္းေဟာင္း ကို ျပန္လည္ေ ဖာက္လုပ္ႏိုင္ရန္ သုေတသနအဖြဲ႕သြား ေရာက္စစ္ေဆးၿပီး ရရွိလာေသာ အစီရင္ခံစာအရ ၄င္းက ထိုသို႔ေျပာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
”ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္းကေတာ့ မျဖစ္ဖို႔မ်ားတယ္”ဟု ၄င္းက ဆိုသည္။
၁၉၄၂ ခုႏွစ္တြင္ ဂ်ပန္ေဖာက္လုပ္ထားခဲ့သည့္ ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္းမွာ သမိုင္းဝင္ ေနရာတစ္ခုျဖစ္ေသာ္လည္း ျမန္မာဘက္မွရထားလမ္းမွာ ပ်က္စီးယိုယြင္းေနၿပီး အစမွ ျပန္လည္ ေဖာက္လုပ္ရမည့္ အေနအထား ရွိေနေၾကာင္း၊ ထို႔အတြက္ ေငြကုန္ေၾကးက်လည္း အလြန္မ်ား မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ ဆိုပါ က ရထားလမ္းထက္ ကားလမ္းကသာ ပို၍သင့္ ေတာ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၄င္းက ဆက္ေျပာသည္။
”ျမန္မာဘက္မွာက ျဖစ္စဥ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ သမိုင္း ေၾကာင္းရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ အထင္အရွားက သံျဖဴ ဇရပ္က စစ္သခ်ႋဳင္းပဲ က်န္ေတာ့တယ္။ ခရီးသြား ဧည့္ သည္ေတြအတြက္ဆိုလည္း ခ်ိတ္ဆက္ဖို႔ ထိုင္းဘက္နဲ႔ လက္ဝါးႏွစ္ဖက္႐ိုက္ဖို႔လိုေသးတယ
၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ ေမလအတြင္းက ကရင္အမ်ိဳး သားအစည္းအ႐ံုးKNU ဆက္ဆံေရး႐ံုးဖြင့္ပြဲတြင္ ဝန္ႀကီးဦးေအာင္မင္းက ေသမင္းတမန္ရထား လမ္း ျပန္ေဖာက္ဖို႔ရွိေၾကာင္း ထည့္သြင္းေျပာဆို ခဲ့ၿပီး အစိုးရဘက္က ေလ့လာမႈ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။
သို႔ေသာ္ ေငြေၾကးသန္းေပါင္းမ်ားစြာ ကုန္ က်မည့္အျပင္ ထိုစဥ္က ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအျပည့္အဝ မရေသးေသာ အေျခအေနမ်ားအရ ရထားလမ္း က မျဖစ္ႏိုင္ေသးေၾကာင္း KNU ဒုတိယ ဥကၠ႒ ပဒိုေဒးဗစ္သာကေပါ ခ်က္ခ်င္းဝင္၍ မွတ္ခ်က္ျပဳ ခဲ့ဖူးသည္။
ဒုတိယကမၻာစစ္ၿပီးသည့္အခါ ထိုင္းဘက္မွ ေသမင္းတမန္ရထားလမ္း သံလမ္းကိုေပါင္ တစ္ သန္းေက်ာ္ျဖင့္ ေရာင္းခ်ခဲ့ၿပီး ျမန္မာဘက္က လမ္းကို မူ ေပါင္ ၁၆ သန္းေက်ာ္ျဖင့္ေရာင္းကာ ရရွိေငြမ်ားကို အသက္မေသက်န္ရွိေနေသာ ၿဗိတိ သွ်စစ္သံု႔ပန္း ေခြၽးတပ္ သားမ်ားအားခြဲေဝေပးခဲ့သည္။
၁၉၄၅ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာ ၇ ရက္ေန႔ စြဲႏွင့္ ထုတ္ျပန္ေသာလန္ဒန္ ၿဗိတိသွ်ႏိုင္ငံျခား ေရး႐ံုး၏ ေၾကညာခ်က္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ေခြၽး တပ္သားေ ပါင္း ရွစ္ေသာင္းေက်ာ္ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ရာ၌ ေသဆံုးခဲ့သည္ ဟုခန္႔မွန္းထားၿပီးစစ္သခ်ႋဳင္းေ
မင္းသုေအာင္
Populalr Myanmar News Journal
No comments:
Post a Comment